vrijdag 25 november 2016

En vandaag in de spotlight Acira van de Polderdiek

,,Ik vond het helemaal niks in de auto van Johan en Muriel Wilmink. Helemaal naar Oud Gastel. Het duurde lang en het was warm. Ik heb helemaal niets met autorijden of het moet met de bedrijfsauto zijn want dan gaan we wel eens leuke dingen doen!’’
Acira van de Polderdiek vertelt haar verhaal.
,,Ik voel me nu prima thuis daar. Johan en Muriel hebben een paardenbedrijf en voor die paarden daar hebben ze me goed bang gemaakt. Ik mag niet bij de paarden in de buurt komen en ik mag ook niet in de buitenbaan als Johan staat les te geven. Wel mag ik de wei in als Muriel en de andere honden ook meegaan. Kunnen we heerlijk ravotten en de bruine Jack Russel Goeike kwallen. Dat hoef ik bij die andere twee niet te doen. De witte Jack Russel Ollie is een chagrijn als ik haar plaag maar als ik me netjes gedraag mag ik ook naast haar in de bench liggen. Tjarda van het Exelseveld is mijn soortgenoot. Die heeft onwijs veel geduld met mij en ik heb heel veel respect voor haar.’’ 

,,Mijn dag begint ’s morgens met verlost worden uit de bench waar ik best toch wel graag in lig. Dan begroet ik Muriel want Johan ligt nog op bed. We gaan dan gelijk paardenvoeren. Soms met z’n allen nog even achter de driepotige kat aan. Als het fatsoenlijk weer is gaan we gelijk een rondje over de wei. Dan ontbijten en daarna gaan de paarden opstrooien. Ik en Goeike helpen dan natuurlijk mee.’’ 
Jippie rennen in de wei wordt ik toch zo blij van

Filmpje lekker spelen

Rara waar zit ik verstopt???

,,Als de eerste werkzaamheden op stal gedaan zijn dan drinken we koffie of ik zit wat in de tuin. Ga alleen op onderzoek uit of als ik al heel actief geweest ben ga ik lekker in de bench. Snurken en groeien. Ik ben al twintig kilo en bijna net zo groot als Tjarda. 
Ik wordt al best knap toch???

Er zit wat in de tuin......

,,Pas zijn we er met z’n vieren op uit geweest. Johan was naar een wedstrijd geweest en had wild mee genomen. Tjarda deed het iedere keer voor maar ik ben een snelle leerling. Eerst een duif die voor mijn ogen in de dekking werd gegooid. Tjarda eerst maar die is al oud en ik was daarna, en veel sneller terug. Ik vond het gelijk leuk!’’
,,Na een eindje rijden hadden moest ik een fazant uit de dichte dekking halen. Ik had het nu wel niet gezien maar mijn neus is echt voortreffelijk (al zeg ik het zelf) en had hem zo gevonden. Toen maakte Johan het wel moeilijk. Ik moest een gesleepte eend zoeken. Tjarda liep het sleepspoor zo uit maar ik had daar wel wat meer moeite mee. Johan hielp niet maar ik ben een volhouder en uiteindelijk wist ik he te vinden. Ik was super trots op me zelf en Johan en Muriel ook. Daarna nog een konijntje en dat was een peulenschilletje dat had ik immers al eerder gedaan.’’ 
Sleepje met konijn

,,Met z;n vieren bewaken we de boerderij. De kleintjes beginnen te blaffen en ik doe dapper mee. Ik heb al best een solide geluid. Een beetje haar op mijn tanden en dat begint ook op mijn lijf nu te groeien. Ik krijg al wat pluimen aan mijn witte staart.’’
,,Ik heb het top naar mijn zin. Pas van het voorjaar ga ik op cursus want voor de puppy-jachtcursus heeft Johan geen tijd. Ik kan al wel wat basisdingen want ik ben slim maar er wordt nog niet hard getraind. Ik word getriggerd en ook dat is leuk. Ik heb al eens gezwommen met Tjarda en ben ook al in het veld geweest maar daar hebben we nog geen succes gehad. Dat komt nog wel zei Johan want volgend jaar mag ik mee op jacht. Zo’n zin in. Het zou leuk zijn als we elkaar allemaal terugzien op de jonge hondendag. Johan heeft al vrij gevraagd en Muriel gaat misschien ook wel mee. Ik hoop jullie dan te zien!! 

Ik ben moe ga even lekker voor de kachel. Komen hè op de JOHO-dag op 4 maart 2016!!! 
Lekker bijkomen




Groeten. Acira.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten