zondag 26 februari 2017

Veldwerkinstructiedag van de Nederlandse Grote Munsterlander Vereniging

Gisteren met Aira een ontzettend leuke dag gehad op de veldwerkinstructiedag te Geesbrug. Het was erg leerzaam. De keurmeester legde goed uit en nam de tijd voor het beantwoorden van vragen. Het is een ontzettend moeilijk "spel", veldwerk. Ongelofelijk. Het spel van de wind noem ik het maar. Hoe zet je je hondje in, hoe pak je een veld aan, welke commando's geef je of juist liever niet, wat doe je als de wind draait tijdens je loop??? Etc. etc. alles passeerde de revue. De jachtcombinatie bij wie wij te gast waren op het terrein hadden alles super verzorgd! Heerlijke lunch, super begeleiding etc.! Het was een mooie dag! Eerst moest Aira naar een kwartel in een kooitje, vond ze wel interessant maar er gebeurde nog zoveel meer en er waren nog zoveel meer geuren dus tja. Daarna mocht ze nog een vrije loop in het veld. Start ging door mij niet goed maar de keurmeester greep in en hielp ons goed op weg. Daarna pakte Aira het aardig op. We blijven trainen, dit is een prachtige tak van het jachthondenwerk, maar ook een hele moeilijke vind ik.

Boven en onder he ik hoor en ruik iets wat is dat???


Boven en onder Aira bij de kwartel in het kooitje, haar tegenhouden zodat ze blijft staan. Ik deed het dus niet helemaal goed want je moet ze dus NIET bij de halsband pakken en daarmee tegenhouden, kan een negatief iets meegeven aan dat wat ze moet doen. Dus.....niet meer doen vrouwtje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten