donderdag 7 juli 2016

En daar is ie dan de RIEM

O O naar het schijnt moet een hond aan een halsband met een riem lopen (of iets wat daar op lijkt). En dat schijn je jong te moeten leren. Nou ja laten we daar dan maar eens mee beginnen. Twee halsbandjes en twee lijntjes gekocht, met meer pups lijkt het mij geen doen om te wandelen. Met twee zal het al een hele uitdaging worden. Dus de bandjes omgedaan en de pups in stelling gebracht. Mijn hoge stem maar uit de kast gehaald en kijken wat het wordt. Het was weer genieten  zoals altijd. Wat een grut. Sommige hondjes vonden het eerst een beetje spannend en raar die druk op je nekje. En gaan even in het verzet maar met een hoge stem en beloning kom je met deze pupsels al zover dus de meeste hondjes zelfs die het een beetje raar vonden, gingen allemaal al snel aan de wandel. Af en toe even stoppen en snuffen, ze de tijd geven om even te wennen en even een beetje rust. Maar dan gewoon doorlopen het is immers een "normale" bezigheid. Ze vonden het fantastisch. Wat is die wereld groot en mooi! En hoezo gaan we van het grote grasspeelveld af dacht het niet hoor IK WIL BLIJVEN!!! Want vrouwtje rent weg en dan mogen wij er achter aan rennen en dat is toch zooooo leuk en dan zijn we bij haar en worden we beloont en geknuft en oh het is allemaal zooo leuk.
De wereld is zo groot voor ze en intrigerend. Iedere dag nieuwe ervaringen die ze op doen.
En dan vandaag ook nog kennis gemaakt met een van die rare twee draaiende dingen, die kwamen voorbij en daar zit een mens op nou wel heb ik ooit zeg. Schijnt een fiets te heten nou vond het maar een raar ding hoor. En een auto en een motor en jeempie wat hebben we veel gezien en gehoord. Als mens sta je er bijna niet bij stil het is voor ons zo gewoon. Maar voor deze puppenkinderen is alles nieuw, alles moet onderzocht worden en het is allemaal zo interessant en soms spannend.
En daar gaan we dan wel een beetje behelpen met het foto's maken maar....

Ohhh dit is leuk he, dit koppie zo genietend kijkend heerlijk

He dat is een raar ding even kijken wat dat is

Niet zo'n smakelijke foto maar de behoeftes werden al wel gedaan!

Joepie hier komen we aangehold Anco en Acira

En nog een keertje
  
Phoe krijg je best dorst van hoor 

Tja deze deugniet die denkt hoezo aan de riem? Ik kan mij ook prima zelf uitlaten hoor. Dus Aido alias mr. Blue ging met het halsbandje en het riempje aan de haal LOL

En hoppa daar gaan we dan Aido en Ayla 

Joepie zijn we al, oh wat is dit genieten dat ze zo naar je toe rennen en knuffen en ohhh wat gaan we dat straks missen zeg
 
Op onderzoek uit

Heerlijk dat rennen door het gras


Daar kom ik aan (Ayla)!!

Tja soms is het niet eerlijke en moet je een grote boodschap doen terwijl je zus al pleite is nou ja zeg, kan ze nou niet even wachten

Maar niet getreurd ik  kom er ook aan (smelt)

Ahhhhh wij willen ook (die koppies), en..... ze hebben gisteren een mooie voetbal gekregen (altijd oppassen met ronde speelvoorwerpen en jonge honden, met poten etc.!!! Is leuk maar altijd met mate!!! Kennis maken mag is goed voor de ontwikkeling -stuiteren, geluid-  maar echt spelen echt mee uitkijken)

Kom je thuis wordt je gewassen door je moeder nou tsss belachelijk moet je mijn haar zien. Maar die blik in die oogjes van alias mr. Blue ohh daar straalt mijn inziens heel veel plezier uit.

En daar gaan de volgende twee Astor en Ailo

Ook deze twee vonden het geweldig 

Kijk mr. wijsneus staan dan haha

Ben ik al ik kom het camera beeld wel even binnengehold hoor

Ahhhhh

YES!!!! Stoere hond


Gisteren mocht deze dame de riem al proberen door het weer was de rest in het water gevallen dus die mochten vandaag

Stoere dame, helemaal alleen de anderen hadden stel aan elkaar vandaag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten